Haber

Depremzedelerden KDK’ya 2 Bin 45 Başvuru

Deprem mağdurları tarafından 2023 yılında Türkiye Büyük Millet Meclisi Kamu Denetçiliği Kurumu’na (KDK) 2.045 başvuru yapıldı. En çok başvuru deprem bölgelerinden; Konular kamu personel rejimi, adalet, milli savunma ve güvenlik, ekonomi, maliye ve vergi, eğitim, gençlik ve spor, çalışma ve sosyal güvenlikti.

Vatandaşların kamu idarelerinde yaşadığı sorunları başvuru üzerine inceleyerek çözüm önerileri sunan KDK’ya 2023 yılında depremzedeler ve aileleri tarafından afet ve sosyal yardım konusunda 2.045 başvuru yapıldı. Başvuruları depremden etkilenen illerden önceliklendiren KDK, ilgili kurum yetkilileriyle temasa geçerek, deprem felaketi nedeniyle ihtiyaç sahibi vatandaşların artan yardım taleplerinin karşılanması amacıyla yürütülen tüm çalışma ve süreçler hakkında bilgi aldı. KDK’nın da katılımıyla başvurucuların son durumuna ilişkin gerekli incelemeler yapılmış olup, tüm yardımlar hızla başvuru sahiplerine ve ailelerine ulaştırılmıştır. Deprem bölgesinden en çok başvuru; Kamu emek rejimi, adalet, milli savunma ve güvenlik, ekonomi, maliye ve vergi, eğitim, gençlik ve spor, çalışma ve sosyal güvenlik alanlarında geldi.

KDK ÜZERİNDEN YARDIMDAN YARARLANDI

Kahramanmaraş’tan başvuruda bulunan vatandaş, 6 Şubat depreminde evinin büyük hasar gördüğünü, gerekli belgelerle gerekli başvuruları yapmasına rağmen hiçbir haktan yararlanamadığını belirtti. Başvurucu, kendisine sağlanan yardımların yetersizliğinden dolayı maddi manevi mağduriyet yaşadığını, ilgili makamlara yaptığı başvuruların üzerinden uzun zaman geçmesine rağmen yanıt alamamasına rağmen mağduriyetinin giderilmesi için KDK’da çözüm aradığını ifade etmiştir. KDK, başvuru üzerine harekete geçerek depremzedenin sorununun çözümü için ilgili makamlarla toplantılar düzenledi. KDK’nın yaptığı girişimler sonucunda başvurucuya gerekli yardım sağlanmıştır. Malatya’dan başvuran bir vatandaş, 15 Ocak 2023’te terzi dükkanı açtığını ancak Hazine ve Maliye Bakanlığı’na başvuramadığını ve hemen ardından depremin meydana geldiğini belirtti. Bakanlığa haber veremediği için ne işini yapabildiğini ne de konteyner alabildiğini belirten vatandaş, ilgili makamlara başvurduğunu ancak çözüm bulamadığını belirtti. İşsiz olduğunu söyleyen başvurucu, kendisine konteyner verilmesi konusunda KDK’dan çözüm istedi. Başvuruyu alan KDK konuyu inceledi. Analize yönelik çalışmalar başladı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu